10 augusti 2008

Öringen vann....



Det finns ingen anledning att dra ut på det. Öringjakten får sägas vara misslyckad, fiskemässigt iallafall. "Sämsta fisket jag haft här någonsin" sa Håkan när vi var på väg hem. "Jag kanske för otur med mig" svarade jag snabbt. För vi har verkligen haft uselt fiske de gånger vi varit ut tillsammans, trevligt och bra i övrigt, men fiskemässigt uselt. Men Håkan ville inte gå med på att det var mitt fel. Vi enades i att det nog var för kallt, bara cirka 4 grader på natten. Trots en del insekter så var det svårt att få saker och ting att hända.

Håkan knallar hemåt efter första nattens fiske.

Håkan på övre nacken med Bunnerfjällen i fonden.

Ett drygt tiotal mindre öringar blev det, de flesta tagna av Håkan. Ingen var dock större än halvkilot. Vi åt korvmiddag, drack lite rödvin och tog en liten whisky till det lånade kokkaffet. Stort tack ni i andra stugan.


Vi bodde proffsigt.


Handarbete

Fotografen får frispel och tränger sig in i bilden

Håkan filosoferar en stund.

Nu tar vi nya tag och laddar inför sluttampen på årets flugfiske. Det kanske blir en storartad harrfinal i oktober i *****jokk, vem vet...

1 kommentar:

Unknown sa...

Måste säga att ni ändå verkat ha haft det bra...men det är tungt när det inte vill sig..
Som vanligt fina bilder :)